Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolten, Sissel
dc.date.accessioned2019-11-11T14:55:06Z
dc.date.available2019-11-11T14:55:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Musikkterapi i praksis, s. 151-168nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627790
dc.description.abstractPeder var kommet til oss for medisinutredning. Han hadde hatt store epileptiske anfall som liten, hadde gått på epilepsimedisin siden da og ikke hatt epileptisk anfall siden barneårene. Foreldrene ønsket å prøve om det lot seg gjøre å fjerne medisinen. Den ble fjernet da han kom til vår avdeling. Grunnet hans autisme var det vanskelig å fastslå om den atypiske måten hans å være på var forårsaket av epileptisk aktivitet eller av autisme. Teamet vårt bestod av en psykiatrisk sykepleier, en vernepleier, en nevrolog, en barnevernspedagog, en psykolog, en ergoterapeut, en sosionom og meg. Vi samarbeidet svært godt, og det opplevdes trygt for meg å ha denne brede, faglige kunnskapen i ryggen. Vi hadde ulike tilnærminger til problemstillingen alt ut fra hvilken utdanning og bakgrunn vi hadde. Som musikkterapeut og audiopedagog hadde jeg gjort meg erfaringer som jeg kunne høste av. Det var innen musikkterapeutisk arbeid med multifunksjonshemmede, arbeid med barn med autisme i barnepsykiatrien og undervisning av hørselshemmede barn og unge. Teamet mitt så på filmen sammen, og vi drøftet hva som hendte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:1
dc.subjectinfantil autismenb_NO
dc.subjectMarte Meo-metodennb_NO
dc.subjectikke-verbal kommunikasjonnb_NO
dc.titleMusikkterapi med kroppens egne instrumenternb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber151-168nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel