dc.contributor.author | Danielsen, Brit Ågot Brøske Danielsen | |
dc.date.accessioned | 2015-01-20T10:36:35Z | |
dc.date.available | 2015-01-20T10:36:35Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | I: Løft blikket – gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-7853-085-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/274380 | |
dc.description.abstract | En av målsettingene for Libanonprosjektet1 er å utvikle kulturtilbud for barn og unge i de palestinske flyktningleirene i Sør-Libanon, samt å fremme bruken av forskjellige former for kunst og kultur i libanesiske skoler. Gjennom engasjementet i Libanon har vi erfart at det lokalt er stor mangel på kvalifisert personale som kan undervise i musikk og bevegelse som skolefag eller som fritidsaktivitet. En hovedmålsetting med utdanningsprogrammet X-art har vært å bidra til kompetanseheving av palestinske og libanesiske lærere og sosialarbeidere bl.a. innen bruk av musikk i opplæringen av barn og unge. I tillegg til kompetanseheving i Libanon har utdanningsprogrammet også bidratt til å utvikle kompetansen hos de som har vært involvert fra Norge.Deltakelse i X-art har også bidratt til verdifull kompetanse og erfaring på hvordan musikk og andre kunstog kulturuttrykk kan bidra til å minske motsetningene og forskjellene mellom ulike etniske og religiøse folkegrupper, som libanesere og palestinere. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NMH-publikasjoner;2013:9 | |
dc.subject | utdanningsprogram | nb_NO |
dc.subject | utdanningskontekst | nb_NO |
dc.subject | musikk i opplæringen | nb_NO |
dc.subject | kompetanseheving | nb_NO |
dc.title | Erfaringer fra utdanningsprogrammet X-art | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | S. 91-106 | nb_NO |