Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Geir
dc.date.accessioned2015-01-21T08:28:44Z
dc.date.available2015-01-21T08:28:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationI: Løft blikket – gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon. S. 169-188nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-085-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/274419
dc.description.abstractDet musikkpedagogiske kunnskaps- og forskningsfeltet har utviklet seg betydelig gjennom de siste tiårene, særlig med tanke på det mangfoldet av temaer som forskningen retter seg mot. Frede V. Nielsen (1997) bidrar til en oversikt over dette tematiske landskapet gjennom en systematisk oppstilling av kategorier som beskriver den musikkpedagogiske forskningens territorium og potensial samtidig som han gir forslag til hovedbegreper og distinksjoner i det musikkpedagogiske gjenstandsfeltet. Nielsen (ibid.) samler sine kategorier i en modell med 6 dimensjoner. De er undervisningens kjerneområde, rammedimensjoner, virkelighetsdimensjoner, historiske dimensjoner og geografiske/samfunnskulturelle dimensjoner. Som fokusområder for forskning og utviklingsarbeid om og i musikkprosjektet i Rashedieh kan hver av dem bidra til vesentlige belysninger. Når de relateres til hverandre vil enda flere perspektiver kunne avdekkes. Nedenfor vil jeg bruke Nielsens (ibid.) oppstilling til å diskutere og foreslå noen slike mulige tema og problemområdernb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2013:9
dc.subjectcommunity musicnb_NO
dc.subjectLibanonprosjektetnb_NO
dc.titleMusikktilbudet i flyktningleiren Rashedieh som utgangspunkt for forsknings- og utviklingsarbeidnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114nb_NO
dc.source.pagenumberS. 169-188nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel