dc.contributor.author | Hveem, David Sætre | |
dc.date.accessioned | 2022-11-24T09:19:46Z | |
dc.date.available | 2022-11-24T09:19:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3033794 | |
dc.description | Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Komposisjon | en_US |
dc.description.abstract | Denne teksten hører sammen med fire komposisjoner for større jazzensembler skrevet underveis i mitt masterstudium, og forsøker å se musikken i et teksturanalytisk perspektiv. Analysene er vinklet mot tekstur og til dels klangfarge slik dette blir definert i sentral litteratur, og hver komposisjon blir grundig gjennomgått med dette som utgangspunkt. Fokuset i teksten, og dermed også i analysene, ligger spesifikt på bruken av strykerne i de to omtale ensemblene, og hvordan de tar del i musikkens tekstur. I analysene henvises det til vedlagte komplette partiturer, utdrag og reduksjoner underveis i teksten, samt opptak av musikken fra konserter og innspilling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norges musikkhøgskole | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Komposisjon;2022 | |
dc.subject | komposisjon | en_US |
dc.subject | jazzkomposisjon | en_US |
dc.subject | jazz | en_US |
dc.subject | strykere | en_US |
dc.subject | jazzensambler | en_US |
dc.subject | teksturanalyse | en_US |
dc.subject | klangfarge | en_US |
dc.title | Teksturer og klangfarger. Et analytisk perspektiv på min bruk av strykere i større jazzensambler | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkteori: 112 | en_US |
dc.source.pagenumber | v, 68 s. | en_US |