• Musikkterapeuten som veileder for annet fagpersonale 

      Sæther, Rigmor (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Som praktiserende musikkterapeut på 1980 og -90 tallet opplevde jeg som mange andre yrkesutøvere det Skagen (2004) kaller en storstilt veiledningsekspansjon innen yrkeslivet. Veiledning av annet fagpersonale ble etter hvert ...
    • Musikkterapien møter Marte Meo-metoden 

      Isene, Ingun (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Etter å ha jobbet som musikkterapeut i forhold til barn og unge med spesielle behov fra slutten av 80- til midten av 90- årene, skiftet også jeg rolle og funksjon fra å jobbe direkte med elever/klienter, til å være veileder ...
    • Supervision af novicemusikterapeuter i arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser 

      Holck, Ulla (NMH-publikasjoner;2010:2, Chapter; Peer reviewed, 2010)
      Denne artikel handler om supervision af novicemusikterapeuter, dvs. studerende eller nyuddannede med ingen eller lille erfaring i musikterapeutisk arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser. Ud fra et ...
    • Supervisjon som ressurs for ferdigutdannede musikkterapeuter 

      Eckhoff, Ruth; Grøndahl, Silvia Breuss (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Mye tyder på at norske musikkterapeuter i liten grad benytter seg av supervisjon/ eiledning etter avsluttet utdanning (Eckhoff & Grøndahl 2006). Vi tror det trengs mer kunnskap om hva supervisjon/veiledning kan bidra med ...