• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barns spontansang : læring, kommunikasjon eller "selvets teknologi"?

Knudsen, Jan Sverre
Chapter, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Pages from BOKA_020708-10_Knudsen.pdf (51.80Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/172169
Utgivelsesdato
2008
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler og bokkapitler [389]
Originalversjon
I: Perspektiver på musikk og helse : 30 år med norsk musikkterapi, S. 161-170  
Sammendrag
I denne teksten vil jeg konsentrere meg om noen ulike måter å forstå spontansangen på med referanser til musikkantropologi, musikkpedagogikk og musikkterapi. Hovedargumentet dreier seg om å foreslå en utvidet forståelsesramme ved å vise hvordan et syn på spontansang som kommunikasjon eller musikalsk læring ikke gir et helt dekkende bilde. Med utgangspunkt i Foucaults begrep “selvets teknologi” skisseres en forståelse som har klare forbindelser til musikkteraputisk tenkning, spesielt til drøftinger som dreier seg om liminale tilstander (Ruud 1995), modaliteter (Paton 2001) eller endrede bevissthetstilstander (Bonny & Summer 2002; Aldridge & Fachner 2006).
Utgiver
Norges musikkhøgskole
Serie
Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1
NMH-publikasjoner;2008:3
Tidsskrift
NMH-publikasjoner

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit