Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBentsen, Sigurd
dc.date.accessioned2019-11-08T15:10:23Z
dc.date.available2019-11-08T15:10:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationI: Musikkterapi i praksis, s. 43-51nb_NO
dc.identifier.isbn978-82-7853-222-5 (interaktiv pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627499
dc.description.abstractJeg hadde noen få timer med Bjarne det andre året han gikk i videregående skole, i en klasse for funksjonshemmede elever. Han var rammet av cerebral parese, hadde store lammelser, også i kjevepartiet, slik at det var vanskelig å forstå hva han sa. Mange ga opp å forstå hans utydelige tale, og han kunne ofte bli sittende for seg selv, tilsynelatende lyttende til de andre, medelever, lærere og lærerassistenter. På grunn av cerebral parese kunne han heller ikke gå, men satt i rullestol hele dagen. Å sitte i rullestol, og samtidig ha dårlig evne til å gjøre seg forstått, førte til at han havnet litt på siden i ulike skolesituasjoner, selv om de andre elevene også var funksjonshemmede, bare på mindre synlige måter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorges musikkhøgskolenb_NO
dc.relation.ispartofseriesNMH-publikasjoner;2017:1
dc.relation.haspartInteraktiv PDF. Har lydeksempler på Soundcloudnb_NO
dc.subjectfunksjonshemningnb_NO
dc.subjectsangskrivingnb_NO
dc.subjectpubertetnb_NO
dc.subjectklassemiljønb_NO
dc.titleEn etterlengtet klem - men kun fredager...nb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkterapi: 113nb_NO
dc.source.pagenumber43-51nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel