• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • View Item
  •   Home
  • Norges musikkhøgskole
  • Artikler og bokkapitler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

KAMP- i Libanon. Prosjektpraksis i Kandidatstudiet for musikkpedagogikk (KAMP) ved NMH

Storsve, Vegar R.; Danielsen, Brit Ågot Brøske Danielsen
Chapter
Thumbnail
View/Open
Storsve_Danielsen_KAMPLibanon.pdf (655.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/274444
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikler og bokkapitler [390]
Original version
I: Løft blikket – gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon, s. 67-90  
Abstract
Siden 2005 har studenter fra Kandidatstudiet i musikkpedagogikk (KAMP) ved Norges musikkhøgskole deltatt i et praksisprosjekt i Libanon. Praksisen i Libanon består av tre hoveddeler: musikkundervisning med barn og unge i den palestinske flyktningleiren Rashedieh, konserter i Rashedieh og i libanesiske skoler, og kulturmøter. Vi mente NMH kunne bidra med kompetanse og ressurser som ble etterspurt i prosjektet, og dermed se prosjektet både som arena for undervisningspraksis, kulturutveksling og som bistand. Et møte med barn og unge som lever som flyktninger og under vanskelige livsvilkår, gjør inntrykk og vekker engasjement. Det gir også en fornyet dimensjon å se at musikkaktiviteter kan bidra til økt livskvalitet for barn og unge. Videre bekreftet erfaringer fra studieturene vår idé om at denne praksisen kunne være godt egnet for FoU-virksomhet både på masternivå og på seniorforskernivå. I dette kapitlet gjør vi rede for hvilken plass prosjektpraksisen i Libanon har fått i Kandidastudiet i musikkpedagogikk, hvordan forberedelsene til praksisen foregår, og hva innholdet i praksisen er, inkludert en presentasjon av ideen bak «Flerbruksarrangementer». Avslutningsvis vil vi presentere noen resultater fra et FoU-arbeid som har fokusert på studentenes læringserfaringer fra praksisen. Vi vil konsentrere oss om undervisningen i senteret til BAS i Rashedieh som kan ses som et delprosjekt i prosjektpraksisen.
Publisher
Norges musikkhøgskole
Series
NMH-publikasjoner;2013:9

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit