Blar i Artikler og bokkapitler på tittel
Viser treff 318-337 av 390
-
Seizing the dynamic moment in situation-originated learning: The origin of songcrafting examined through Dewey's theory of inquiry
(NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)In this article we argue that learning initiatives could be better recognized and mediated in order to support meaningful learning and agency in music education.We base our argument on John Dewey’s notions as to how learning ... -
Seksuell trakassering i høyere musikkutdanning i lys av #metoo
(NMH-publikasjoner;2021:2, Chapter; Peer reviewed, 2021)The second chapter highlights a contemporary phenomenon from the angle of higher music education in particular and shows how larger societal movements and occurrences play out in specific ways in this educational context. ... -
The significance of intercultural music activities: A study of Norwegian Palestinian cultural exchange
(NMH-publikasjoner;2020:4, Chapter, 2020)This article discusses a community music project in the Palestinian refugee camp Rashidieh in southern Lebanon. The Lebanon Project, as it came to be called, was established by Norwegian music educators in collaboration ... -
Skolekonsertene og skolekonteksten: Mellom verkorientering og kunstdidaktikk
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 16, Chapter; Peer reviewed, 2015-12)ABSTRACT Visiting concerts in schools – between work-orientation and art didactics. This article discusses if and how heteronomic aesthetic practices, aesthetic learning practices and relational pedagogy can form a new ... -
Små barn er også store mennesker
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;9, Others, 2016) -
Soundscapes. Et norsk musikkprogram i musikkklyttemetoden The Bonny Method of Guided Imagery and Music
(NMH-publikasjoner;2017:4, Chapter; Peer reviewed, 2017)Denne teksten tar utgangspunkt i lyttemetoden The Bonny Method of Guided Imagery and Music (BMGIM), som kan kalles «Ledsaget musikkreise» på norsk. Et lytteprogram med kun norsk musikk—Soundscapes—blir beskrevet og ... -
Soundscaping the world with digital tools: The future in retrospect
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)”Soundscaping the world with digital tools: The future in retrospect” first gives a brief history of music technology, followed by a section summarizing his own research on creative music making and digital tools in schools. ... -
"Stemmene vil alltid leve": Låtskriving som helseressurs etter 22. juli
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)Denne teksten tar for seg låtskriving som helseressurs. Teksten presenterer intervjuer med tre kvinner som skrev egne låter som en respons på den mørke fredagen i Norges historie, 22. juli 2011. Mennesker trøstes, æres og ... -
Stockholms Musikpedagogiska Institut 50 år – en tillbakablick
(NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)In the autumn of 1960 seven people met in Stockhom to found a (private) institute for music-teacher education destined to become an alternative to the established (public) conservatories. This was a clear reaction against ... -
Storycomposing in music therapy. A collaborative experiment with a young co-researcher
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;5, Chapter; Peer reviewed, 2012)This text describes how a young person interprets his own musical creations created in a meaning reconstruction process after a traumatic loss. He investigates his own music therapy process as a co-researcher with a ... -
Struktur og styring : og noen sider ved musikkterapi med barn med autisme
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)Denne teksten har sin bakgrunn i arbeidet med min hovedoppgave i musikkterapi. Hovedoppgaven var en litteraturstudie, der jeg gjennom en kvalitativ analyse av artikler fra årene 1990-2004 tok for meg problemstillingen ”Hva ... -
Strukturert stemme- og bevegelseslek som intervensjon ved traumerelaterte dissosiative lidelser hos barn og unge
(NMH-publikasjoner;2009:5, Chapter; Peer reviewed, 2009)Jeg ønsker med denne artikkelen, gjennom argumentasjon hentet fra moderne kunnskap om tilknytnings- og utviklingsteori, og gjennom kliniske eksempler, å vise at strukturert lek med vekt på bevegelses- og stemmeuttrykk kan ... -
Student music teachers' learning trajectories. A relational perspective
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter; Peer reviewed, 2012)In this article we take the concept of ‘communities of practice’ (Wenger, 1998, 2006) as our way of entry into studying conditions for the formation of student music teachers’ learning trajectories (ibid.): the paths that ... -
Student music teachers’ learning and its relations to identity
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter, 2012)The increased attention towards educational quality in higher education is a global phenomenon. Quality agencies exist in almost every country and evaluations, subject assessments and audits proliferate. Among the concerns ... -
Studenter med intellektuell funktionsnedsättning i rytmikundervisning inom högre musikutbildning: subjektspositioner, identitet och kunskapsbildning
(NMH-publikasjoner;2013:1, Chapter; Peer reviewed, 2013)This article is based on a larger research project where the overall ambition is to critically discuss the encounter between students with intellectual disabilities and the Academy of Music. The aim of the article is to ... -
Students' attitudes to aural training in an academy of music
(NMH-publikasjoner;2009, nr 8, Academic article, 2009)Aural training is part of any higher music education. The discipline is compulsory and traditionally aural training is considered a theoretical discipline in spite of its obvious practical character. There is a need for ... -
Supervision af novicemusikterapeuter i arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser
(NMH-publikasjoner;2010:2, Chapter; Peer reviewed, 2010)Denne artikel handler om supervision af novicemusikterapeuter, dvs. studerende eller nyuddannede med ingen eller lille erfaring i musikterapeutisk arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser. Ud fra et ... -
Supervisjon som ressurs for ferdigutdannede musikkterapeuter
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)Mye tyder på at norske musikkterapeuter i liten grad benytter seg av supervisjon/ eiledning etter avsluttet utdanning (Eckhoff & Grøndahl 2006). Vi tror det trengs mer kunnskap om hva supervisjon/veiledning kan bidra med ... -
Sustaining the assemblage: How migrant musicians cultivate and negotiate their musicianship
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Musicians who migrate to another country often make sizeable and interesting contributions to the music scene(s) of their new host country. However, little attention has been paid to their individual strategies ... -
Syng ordene : der talen ikke strekker til
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)I møter med kommunikasjonshemmede mennesker har jeg sett hvordan musikk kan påvirke både non-verbal og verbal uttrykksevne. Disse møtene har ført meg videre i et ønske om å finne mer ut av sammenhenger mellom musikk og ...