Blar i NMH Brage på tittel
Viser treff 357-376 av 833
-
Let the Harp Sound! Updating the understanding of the sound and artistic role of the harp in Norwegian contemporary music
(Research report, 2016-01-26)ABSTRACT: Sunniva Rødland's artistic research project Let the Harp Sound - Updating the understanding of the sound and artistic role of the harp in Norwegian contemporary music makes its inquiries through artistic activity ... -
Libanonprosjektet som mastertema i musikkpedagogikk
(NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)Masterstudiene på Norges musikkhøgskole favner bredt og har mange nedslagsfelt. Masterarbeid om musikkformidling har vært utført både innenfor musikkpedagogikk (Sætre, 1994) og studieretningen for utøving med teoretisk ... -
A liberating music therapy. A qualitative study on music therapy in the meeting with Norwegian compulsory mental healthcare
(NMH-publikasjoner;2020:5, Doctoral thesis, 2020)Abstract. - This study asks what music therapy can be for service users within compulsory mental healthcare. As a humanistic and recovery-oriented approach, Norwegian music therapy may be viewed as part of a social-academic ... -
Life and Lullabies. Exploring the basis of meaningfulness in parents’ lullaby singing
(NMH-publikasjoner;2014:2, Doctoral thesis, 2014)Lisa Bonnár’s study furnishes opportunies of understanding Norwegian parents’ lullaby singing, a social and musical phenomen that has been hidden, until now, within the confines of private homes. Despite the vast research ... -
Life Stories: Lay Musical Practices among Men and Women with Long-Term Sickness Absence
(Centre for Music and Health Publication Series;Vol:6, Chapter; Peer reviewed, 2013)This text introduces the reader to music’s role in a salutogenic approach to health, focusing on lay musical practice among men and women with long-term illnesses. It is based on a longitudinal study conducted over the ... -
Like a bridge over troubled water. Musikkterapi og personsentrert omsorg som brobygger for eldre personer med demens i store og små overganger
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2023, Master thesis, 2023)Sammendrag - Denne masteroppgaven undersøker det kulturelle fenomenet overgangsritual som potensiell forståelsesmodell i møte med temaet eldre personer med demens, og overganger, og støtter seg på Arnold Van Genneps ... -
Listening to music – with professional ears. A study of orchestral musicians’ ways of listening
(NMH-publikasjoner;2013:10, Chapter; Peer reviewed, 2013)The training of listening skills in higher music education is a central part of the aural training discipline, often called aural analysis or structural hearing. Listening here refers to active, conscious attention paid ... -
Literacy og ensembleleiing. Korleis kan ein forstå literacy i ensembleleiing? Perspektiv frå teori og praksis.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2017, Master thesis, 2017)Abstract --- The aim of this master-thesis has been to explore how to understand literacy in the school subject Musical leadership and conducting in upper secondary school, in the study program Music, dance and theatre ... -
Liturgisk musikk i Den norske kirke 1889-2009 : musikkmateriale og faktisk bruk
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Kirkemusikk;2010, Master thesis, 2012-01-25)Fra annen halvdel av 1800-tallet og fram til i dag har Den norske kirke gjennomgått vesentlige forandringer: Da konventikkelplakaten ble opphevet i 1842, hadde ikke kirken lenger monopol på den offentlige gudsdyrkelse og ... -
Liturgisk vokalmusikk i den katolske kirke i Norge 1843-2011
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2011, Master thesis, 2011-10-12)Den liturgiske vokalmusikken i Den katolske kirke i Norge er et meget stort tema – både fordi det foreligger mye musikalsk materiale å ta hensyn til, og fordi det er snakk om en lokal utvikling i et verdensomspennende ... -
Look beyond - make a difference. Experiences from a music project in Lebanon
(NMH-publikasjoner;2020:4, Book, 2020)Look beyond – make a difference tells the story of a fascinating encounter with Muslim cultures as seen on a music project in Lebanon that the Norwegian Academy of Music (NMH) has been running for more than fifteen years. ... -
Lullaby singing and its human Bildung potential
(NMH-publikasjoner;2015:8, Chapter; Peer reviewed, 2015-12)ABSTRACT On the basis of a qualitative study of 20 Norwegian lullaby-singing parents, this article explores the human Bildung potential of parents’ lullaby singing to their children at bedtime. Some parents may experience ... -
Lully and Weir's operas, Armide and Armida
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2013, Master thesis, 2013-10-24)Research question: The question that should be asked, is then: How has the different contexts in which the composers, Lully and Weir, lived/lives, influenced the way in which they interpreted Tasso’s poem and thus ... -
Lysere! Sterkere! Raskere! En studie av musikk skrevet for brassbandkonkurranser
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2016, Master thesis, 2016-09-27)Sammendrag. - Konkurranser har vært en synlig, viktig og kontroversiell del av brassbandverden i omtrent 150 år. Allikevel har musikkforskere tilsynelatende oversett betydningen de har. Denne opp-gaven har tatt for seg ... -
Lytting som undervisningsfag. En kvalitativ undersøkelse av lyttefagets undervisningspraksis på videregående skole
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2016, Master thesis, 2016-09-27)Tema for denne masteroppgaven er lytting som undervisningsfag på videregående skole. Det er spesielt to årsaker til at lytting ble valgt som tema for denne masteroppgaven. For det første er lytting i sin nåværende form et ... -
Løft blikket, gjør en forskjell. Erfaringer og ringvirkninger fra et musikkprosjekt i Libanon.
(NMH-publikasjoner;2013:9, Book, 2013)"Løft blikket – gjør en forskjell" presenterer et spennende møte med muslimske kulturer gjennom et musikkprosjekt i Libanon som Norges musikkhøgskole har arbeidet med i mer enn 10 år. ”Libanonprosjektet” omfatter utvikling ... -
Maestro or Mentor? On cultural differences in performance education
(NMH-publikasjoner;2019:7, Chapter; Peer reviewed, 2019)Abstract - The object of this article is to highlight differences within educational cultures at an academy level, regardless of the student’s age. Two basic models for understanding the relationship between teacher and ... -
Man blir liksom i et annet humør... : En intervjuundersøkelse med friske eldre om betydningen av deltakelse i en musikk- og bevegelsesgruppe
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2013, Master thesis, 2013-08-28)Based on a conducted practical program of music and movement in a residential- and activity center, I have done three focus group interviews with healthy elderly about the importance of participation in such programs. The ... -
Manifesta och latenta ideologier om lärande inom svensk spelmansrörelse på 1920-talet
(NMH-publikasjoner;2012:2, Chapter; Peer reviewed, 2012)The purpose of this article is to illuminate existing educational idologies in the Swedish fiddler movement (Spelmansrörelsen) 1923-1927. This period was characterized by the organization and to some extent institutionalization ... -
Master classes - What do they offer?
(NMH-publikasjoner;2012:8, Others, 2012-11)Master classes are a common way to teach music performance, but how useful are they in helping young musicians in their musical development? Based on his experiences of master classes Lali (2003:24) states that “For better ...