• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 732-751 av 751

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Å bruke tiden, hva betyr egentlig det? : tid og relasjon, et intersubjektivt perspektiv 

      Johns, Unni Tanum (NMH-publikasjoner;2008:3, Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Denne teksten vil fokusere på betydningen av aspekter ved tid i den terapeutiske relasjonen. I løpet av terapiprosesser med barn og unge mennesker har aspekter ved tid dukket frem i form av utsagn, handlinger og opplevelser ...
    • Å bygge en basis : utfordringer i orgelimprovisasjonsundervisning 

      Schüren, Imke Wilhelmine (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2010, Master thesis, 2011-10-12)
      Jeg er selv organist og improviserer i forbindelse med gudstjenester. Jeg opplever i denne sammenheng det å lære å improvisere som en uavsluttet prosess; en kontinuerlig utvikling som ideelt sett fortsetter gjennom hele ...
    • Å dele av seg selv. Om sangdeling som musikkterapeutisk metode i arbeid med rusmiddelavhengighet 

      Kristiansen, Daniel Løset (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;9, Chapter; Peer reviewed, 2016)
      Denne teksten handler om musikkpreferanser som ressurs. Videre handler teksten om hvordan musikklytting og samtale i gruppe kan være nyttig i musikkterapeutisk arbeid med mennesker med rusmiddelavhengighet. Teksten presenterer ...
    • Å gripe det ubegripelige 

      Aftret, Kari (NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)
      Det var torsdag morgen, og jeg stod klar til å ta imot de seks barna i musikkgruppa. Like før timen startet ringte telefonen. Beskjeden var uventet, men likevel ventet. Nå hadde det skjedd. Thea var død. Hun hadde sovnet ...
    • Å kople seg på : Ein casestudie i musikkterapi om samanhengar mellom stemme og kontaktetablering 

      Nybø, Hallgrim (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)
      This study deals with correlations between focusing on the client's voice and the establishment of contact in music therapy. This is a qualitative case study with a child with multiple disabilities and a music therapist. ...
    • Å lage lyd. En kvalitativ studie om trommesettets terapeutiske muligheter 

      Dahlback, Sverre Haugland (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021, Master thesis, 2021)
      Sammendrag - Denne studien utforsker trommesettets terapeutiske mulighet i musikkterapuetisk praksis. Forskning er gjort i forhold til master oppgave i musikk terapi gjennom studiet fra Norges musikkhøgskole. Fokuset er ...
    • Å lage ringer i vannet. Norges musikkhøgskoles engasjement i utviklingsprosjekter 

      Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)
      Mange norske høyere utdanningsinstitusjoner har vært og er involvert i ulike prosjekter i utviklingsland. Dette gjelder også Norges musikkhøgskole, som for tiden deltar i tre større prosjekter; ett i Georgia, ett i Øst-Afrika, ...
    • Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap 

      Balsnes, Anne Haugland (NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)
      Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ...
    • Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap 

      Balsnes, Anne Haugland (NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)
      Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ...
    • Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning 

      Hanken, Ingrid Maria (red.) (NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)
      Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i ...
    • Å møte sorga med musikken. Ein kvalitativ studie om musikkterapi og sorgprosessar 

      Hjertvik, Sofie (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)
      SUMMARY --- This master thesis is about music therapy and grief. It explores how music therapy can facilitate the grief or bereavement process of human beings. The study has a qualitative design with semi-structured ...
    • Å sette seg selv i spill: Om ansvar, moral, etikk og utfordringer i møtet med barn med multifunksjonshemming 

      Horgen, Turid (NMH-publikasjoner;2010:2, Chapter; Peer reviewed, 2010)
      Milla, sammen med andre barn jeg har møtt, skal være guide til tema for denne artikkelen. Jeg har møtt barna som lærer, deretter som rådgiver inn mot barnehager og skoler. Erfaringsbakgrunnen min er knyttet til hvordan ...
    • Å skape sin eigen veg heim : om identitetsbygging gjennom musikk hos eit barn på ein spesialskole 

      Stensæth, Karette (NMH-publikasjoner;2011:3, Chapter; Peer reviewed, 2011)
      "Petter" er 10 år og går i 5. klasse på ein godt etablert spesialskole i Austlandsområdet. Denne skolen har kor for alle kvar måndag, og som vi skal sjå utviklar Petter eit spesielt forhold til skolekoret. Det er særleg ...
    • Å synge er å være 

      Aftret, Kari (NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)
      ... blir med ett til en sangstund for hele avdelingen. Jeg tar utfordringen på strak arm og finner fram noen vårsanger jeg tror alle kjenner. Alle fugler, Lille måltrost og Jeg gikk en tur på stien. Det er da det skjer: ...
    • Å synge oss sammen. Norske barnesanger som inkluderingsverktøy for barn med minoritetsbakgrunn i en barnehage 

      Horn, Beate Sollie (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2018, Master thesis, 2018)
      Masteroppgaven retter seg mot inkludering av barn med minoritetsbakgrunn i barnehagen ved bruk av musikkterapeutisk læring gjennom sangsamlinger. Det er en kvalitativ studie som tar utgangspunkt i aksjonsforskning og ...
    • Å ta gleden på alvor. En studie av sammenhenger mellom musikk, positive emosjoner og helse i musikkterapi 

      Wallumrød, Sarita (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)
      SUMMARY ----- This study takes a closer look at the connection between music, positive emotions and music therapy practice. With a qualitative design, and an abductive and hermeneutical approach, it seeks to answer the ...
    • Å utvide seg selv gjennom rap. En kvalitativ studie om bruk av improvisert rap med en gruppe ungdommer i spesialundervisning 

      Løvstad, Heidi (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2019, Master thesis, 2019)
      Sammendrag. - Å utvide seg selv gjennom rap - Denne masteroppgaven er en kvalitativ intervjustudie av en gruppe med 4 elever i en videregående skole i spesialundervisning, der improvisert rap har vært anvendt som en ...
    • Å være, sammen. Tre fortellinger om musikkterapi med elever med multifunksjonshemning 

      Eggen, Anne Torø (NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)
      Beskrivelse av tre situasjoner som illustrasjon av viktigheten av å forsøke å nullstille seg i møte med det enkelte barn, gang på gang, selv etter flere år sammen, med daglige møter. Jeg har som målsetting i mitt arbeid å ...
    • Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse 

      Johansen, Guro Gravem (NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis, 2013)
      The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ...
    • Å øve på improvisasjon. Ein kvalitatitv studie av øvepraksisar hos jazzstudentar, med fokus på utvikling av improvisasjonskompetanse 

      Johansen, Guro Gravem (NMH-publikasjoner;2013:8, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)
      The thesis To practise improvisation. A qualitative study of practising practices among jazz students, with a particular focus on the development of improvisation competence is aimed at illuminating the motives, goals, ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit