• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 726-745 av 751

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • What is the Lebanon project? Project development, content, participants and future aspirations 

      Storsve, Vegar R. (NMH-publikasjoner;2020:4, Chapter, 2020)
      The music activities in Rashidieh have developed over a period of 15 years, and this has been a central part of and the most stable arena for professional placement in Lebanon for NMH student music teachers since 2005. In ...
    • "When light turns into darkness": Inscriptions of music and terror in Oslo 22 July 2011 

      Bjorøy, Karl-Magnus; Hawkins, Stan (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;7, Chapter; Peer reviewed, 2014)
      The objective of this article is to examine the links between music, terror and gender through the politics of right extremism. Six hours before the bombing of Oslo’s centre and the massacre on the island of Utøya on 22 ...
    • Why should music teacher educators pay attention to the global crises of economy and climate 

      Johansen, Geir (NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter; Peer reviewed, 2012)
      This paper takes the relationship between the macro, meso and micro levels of society as its point of departure, with music teacher education as its case. The attention is directed towards how musical leadership, in this ...
    • “You MAY take the note home an’… well practise just that” – Children’s interaction in contextualizing music teaching 

      Kullenberg, Tina; Lindgren, Monica (Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 16, Chapter; Peer reviewed, 2015-12)
      ABSTRACT The article takes ‘music as symbol’ as its analytical point of departure, described by Jorgensen (2003). In doing so, we stress the role of symbolic functioning in music, focusing at how children understand and ...
    • Young Instrumentalists’ Music Literacy Acquisition 

      Blix, Hilde Synnøve (Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 16, Chapter; Peer reviewed, 2015-12)
      ABSTRACT The aim of this article is to present and discuss the findings of a research project concerning music literacy acquisition among young beginners on music instruments. The reported project examines the learning ...
    • 'Zum Spielen und zum Tantzen', a Kinaesthetic Exploration of the Bach Cello Suites through Studies in Baroque Choreography 

      Dalen, Tormod (Artistic production; Research report, 2015-11-03)
      Abstract. - The dance titles of J.S. Bach's cello suites, derived from French court dance, clearly meant more to the composer than just abstract reference. In Bach's time, dance practice permeated social life, and it was ...
    • Å bruke tiden, hva betyr egentlig det? : tid og relasjon, et intersubjektivt perspektiv 

      Johns, Unni Tanum (NMH-publikasjoner;2008:3, Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Denne teksten vil fokusere på betydningen av aspekter ved tid i den terapeutiske relasjonen. I løpet av terapiprosesser med barn og unge mennesker har aspekter ved tid dukket frem i form av utsagn, handlinger og opplevelser ...
    • Å bygge en basis : utfordringer i orgelimprovisasjonsundervisning 

      Schüren, Imke Wilhelmine (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2010, Master thesis, 2011-10-12)
      Jeg er selv organist og improviserer i forbindelse med gudstjenester. Jeg opplever i denne sammenheng det å lære å improvisere som en uavsluttet prosess; en kontinuerlig utvikling som ideelt sett fortsetter gjennom hele ...
    • Å dele av seg selv. Om sangdeling som musikkterapeutisk metode i arbeid med rusmiddelavhengighet 

      Kristiansen, Daniel Løset (Skriftserie fra Senter for musikk og helse;9, Chapter; Peer reviewed, 2016)
      Denne teksten handler om musikkpreferanser som ressurs. Videre handler teksten om hvordan musikklytting og samtale i gruppe kan være nyttig i musikkterapeutisk arbeid med mennesker med rusmiddelavhengighet. Teksten presenterer ...
    • Å gripe det ubegripelige 

      Aftret, Kari (NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)
      Det var torsdag morgen, og jeg stod klar til å ta imot de seks barna i musikkgruppa. Like før timen startet ringte telefonen. Beskjeden var uventet, men likevel ventet. Nå hadde det skjedd. Thea var død. Hun hadde sovnet ...
    • Å kople seg på : Ein casestudie i musikkterapi om samanhengar mellom stemme og kontaktetablering 

      Nybø, Hallgrim (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2014, Master thesis, 2014-09-29)
      This study deals with correlations between focusing on the client's voice and the establishment of contact in music therapy. This is a qualitative case study with a child with multiple disabilities and a music therapist. ...
    • Å lage lyd. En kvalitativ studie om trommesettets terapeutiske muligheter 

      Dahlback, Sverre Haugland (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2021, Master thesis, 2021)
      Sammendrag - Denne studien utforsker trommesettets terapeutiske mulighet i musikkterapuetisk praksis. Forskning er gjort i forhold til master oppgave i musikk terapi gjennom studiet fra Norges musikkhøgskole. Fokuset er ...
    • Å lage ringer i vannet. Norges musikkhøgskoles engasjement i utviklingsprosjekter 

      Hanken, Ingrid Maria (NMH-publikasjoner;2013:9, Chapter, 2013)
      Mange norske høyere utdanningsinstitusjoner har vært og er involvert i ulike prosjekter i utviklingsland. Dette gjelder også Norges musikkhøgskole, som for tiden deltar i tre større prosjekter; ett i Georgia, ett i Øst-Afrika, ...
    • Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap 

      Balsnes, Anne Haugland (NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)
      Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ...
    • Å lære i kor : Belcanto som praksisfellesskap 

      Balsnes, Anne Haugland (NMH-publikasjoner, Doctoral thesis, 2009)
      Singing in general, and more specifically choir singing, is popular in today’s culture. In Norway more than 200 000 people sing in amateur choirs, which is the field of interest for the present dissertation. A case study ...
    • Å lære sammen. Forsøk med gruppeundervisning som supplement til individuell hovedinstrumentundervisning 

      Hanken, Ingrid Maria (red.) (NMH-publikasjoner;2015:10, Research report, 2016)
      Hovedinstrumentundervisningen foregår som regel en-til-en i høyere musikkutdanning. I denne rapporten presenteres resultatene av forsøk seks lærere ved Norges musikkhøgskole har gjort med å undervise hovedinstrument i ...
    • Å møte sorga med musikken. Ein kvalitativ studie om musikkterapi og sorgprosessar 

      Hjertvik, Sofie (Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)
      SUMMARY --- This master thesis is about music therapy and grief. It explores how music therapy can facilitate the grief or bereavement process of human beings. The study has a qualitative design with semi-structured ...
    • Å sette seg selv i spill: Om ansvar, moral, etikk og utfordringer i møtet med barn med multifunksjonshemming 

      Horgen, Turid (NMH-publikasjoner;2010:2, Chapter; Peer reviewed, 2010)
      Milla, sammen med andre barn jeg har møtt, skal være guide til tema for denne artikkelen. Jeg har møtt barna som lærer, deretter som rådgiver inn mot barnehager og skoler. Erfaringsbakgrunnen min er knyttet til hvordan ...
    • Å skape sin eigen veg heim : om identitetsbygging gjennom musikk hos eit barn på ein spesialskole 

      Stensæth, Karette (NMH-publikasjoner;2011:3, Chapter; Peer reviewed, 2011)
      "Petter" er 10 år og går i 5. klasse på ein godt etablert spesialskole i Austlandsområdet. Denne skolen har kor for alle kvar måndag, og som vi skal sjå utviklar Petter eit spesielt forhold til skolekoret. Det er særleg ...
    • Å synge er å være 

      Aftret, Kari (NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)
      ... blir med ett til en sangstund for hele avdelingen. Jeg tar utfordringen på strak arm og finner fram noen vårsanger jeg tror alle kjenner. Alle fugler, Lille måltrost og Jeg gikk en tur på stien. Det er da det skjer: ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit