Browsing NMH Brage by Title
Now showing items 712-731 of 833
-
Student music teachers' learning trajectories. A relational perspective
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter; Peer reviewed, 2012)In this article we take the concept of ‘communities of practice’ (Wenger, 1998, 2006) as our way of entry into studying conditions for the formation of student music teachers’ learning trajectories (ibid.): the paths that ... -
Student music teachers’ learning and its relations to identity
(NMH-publikasjoner;2012:7, Chapter, 2012)The increased attention towards educational quality in higher education is a global phenomenon. Quality agencies exist in almost every country and evaluations, subject assessments and audits proliferate. Among the concerns ... -
Studenter med intellektuell funktionsnedsättning i rytmikundervisning inom högre musikutbildning: subjektspositioner, identitet och kunskapsbildning
(NMH-publikasjoner;2013:1, Chapter; Peer reviewed, 2013)This article is based on a larger research project where the overall ambition is to critically discuss the encounter between students with intellectual disabilities and the Academy of Music. The aim of the article is to ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
(NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
Studentevaluering av individuell hovedinstrumentundervisning : en case-studie av en høyere musikkutdanningsinstitusjon
(NMH-publikasjoner;2007:1, Doctoral thesis, 2007)Norske musikkutdanningsinstitusjoner befinner seg i spenningsfeltet mellom manghundreårige mesterlæretradisjoner og dagens krav til studiepoengproduksjon, ”accountability” og kvalitetssikringssystemer. I dette spenningsfeltet ... -
Students' attitudes to aural training in an academy of music
(NMH-publikasjoner;2009, nr 8, Academic article, 2009)Aural training is part of any higher music education. The discipline is compulsory and traditionally aural training is considered a theoretical discipline in spite of its obvious practical character. There is a need for ... -
Style Brillante: Piano technique in Performance Practice of early 19th century. Critical reflection
(Research report, 2011)The goal with my project was to investigate different piano traditions of early 1800s, and to find out how the development of technique 1800s interacted with,- and probably influenced - musical language (or style), in light ... -
Subtil flersjiktighet. En styrende idé i komposisjonsarbeidet
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Komposisjon;2023, Master thesis, 2023)Jeg har gjennom masteroppgaven vist hvordan jeg har forstått og arbeidet med begrepene subtil flersjiktighet og subtil flertydighet, og ved å vise i noen av mine nyere verk hvordan jeg tenker og arbeider med ideer som er ... -
Supervision af novicemusikterapeuter i arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser
(NMH-publikasjoner;2010:2, Chapter; Peer reviewed, 2010)Denne artikel handler om supervision af novicemusikterapeuter, dvs. studerende eller nyuddannede med ingen eller lille erfaring i musikterapeutisk arbejde med børn med betydelige og varige funktionsnedsættelser. Ud fra et ... -
Supervisjon som ressurs for ferdigutdannede musikkterapeuter
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)Mye tyder på at norske musikkterapeuter i liten grad benytter seg av supervisjon/ eiledning etter avsluttet utdanning (Eckhoff & Grøndahl 2006). Vi tror det trengs mer kunnskap om hva supervisjon/veiledning kan bidra med ... -
Sustaining the assemblage: How migrant musicians cultivate and negotiate their musicianship
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Musicians who migrate to another country often make sizeable and interesting contributions to the music scene(s) of their new host country. However, little attention has been paid to their individual strategies ... -
Syng ordene : der talen ikke strekker til
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;1, Chapter; Peer reviewed, 2008)I møter med kommunikasjonshemmede mennesker har jeg sett hvordan musikk kan påvirke både non-verbal og verbal uttrykksevne. Disse møtene har ført meg videre i et ønske om å finne mer ut av sammenhenger mellom musikk og ... -
Synthesised Sound & Synthesised Composition : Composing electronic music with computer assisted composition
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2014, Master thesis, 2014-10-01)This is a master’s thesis concentrated around the construction of a suite of digital signal processing routines programmed in Max, with the purpose of composing, or aiding composition of electronic music. The routines are ... -
Teaching about practising
(NMH-publikasjoner;2015:5, Non-fiction monograph, 2015)Practising is essential to performance students, and as a part of their education, they must be taught how to practice with quality. This report shows some of the results from the project “Teaching of Practising”, a project ... -
Technology and clinical improvisation – from production and playback to analysis and interpretation
(Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)This article illustrates some of the ways in which music technology can be utilised in everyday clinical practice. Presently, digital devices work relatively well together regardless of manufacturer, and there are useful ... -
Teksturer og klangfarger. Et analytisk perspektiv på min bruk av strykere i større jazzensambler
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Komposisjon;2022, Master thesis, 2022)Denne teksten hører sammen med fire komposisjoner for større jazzensembler skrevet underveis i mitt masterstudium, og forsøker å se musikken i et teksturanalytisk perspektiv. Analysene er vinklet mot tekstur og til dels ... -
Tempo fluctuations in the performance of Joseph Haydn´s Keyboard Sonata in F major, Hob. XVI:29
(NMH-publikasjoner;2005: 2, Doctoral thesis, 2006)We know from eighteenth-century sources on performance practice that tempo fluctuations in the shape of agogic rubato, contrametric rubato and sectional changes of tempo were used extensively by performers in the late ... -
Tempo fluctuations in the performance of Joseph Haydn´s Keyboard Sonata in F major, Hob. XVI:29
(NMH-publikasjoner;2005: 2, Doctoral thesis, 2006)We know from eighteenth-century sources on performance practice that tempo fluctuations in the shape of agogic rubato, contrametric rubato and sectional changes of tempo were used extensively by performers in the late ... -
The Bad Dream. Om låtskriving i computerstudio
(NMH-publikasjoner;2017:1, Chapter, 2017)Guro og jeg møttes til musikkterapi i drøye to og et halvt år. Dette er fortellingen om Guro og hennes bruk av computerstudio som verktøy i sin egen sangskriving. Den handler om egenutvikling og styrking av kompetanse i ... -
The Becomings of Satanist Musicianship. A study of how black metal musicians describe their learning processes
(NMH-publikasjoner;2017:8, Chapter; Peer reviewed, 2018)ABSTRACT - Research in music education has in the last decades become more attentive to musical learning through informal contexts. This article adds to the body of research by investigating the musical learning in a ...