Blar i NMH Brage på tittel
Viser treff 632-651 av 830
-
Preparing generalist student teachers to teach music. A mixed-methods study of teacher educators and educational content in generalist teacher education music courses
(NMH-publikasjoner;2014:11, Doctoral thesis, 2014)This study presents knowledge about how generalist student teachers are being prepared to teach music in Norwegian primary and lower secondary schools, by investigating the music courses in undergraduate generalist teacher ... -
Pressures to change. Institutional politics in higher music education
(NMH-publikasjoner;2023:1, Doctoral thesis, 2023)Summary - Is the music student merely a reflection of higher music education, or does higher music education in fact reflect its students? In recent decades, scholars have encouraged institutional renewal to take place ... -
Prestasjonsangst blant rytmiske musikere med og uten høyere musikkutdanning. En kvantitativ undersøkelse om prestasjonsangst hos rytmiske musikere
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2021, Master thesis, 2021)Sammendrag - Denne masteroppgaven tar for seg erfaringer med prestasjonsangst blant musikere med og uten høyere utdanning. Problemstilling lyder: Hvordan og i hvilken grad opplever musikere innenfor rytmisk musikk med ... -
Processer i sammenspil – en hermeneutisk undersøgelse som et bidrag til forståelse af det musikalske sammenspils fænomenologi
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 15, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT. - Processes of ensemble playing – a hermeneutical study as a contribution to the understanding of the phenomenology of musical ensemble playing. - How does ensemble playing appear between two musicians rehearsing ... -
Profesjonsforståelse. En innfallsvinkel til å profesjonalisere det musikkpedagogiske yrkesfeltet.
(NMH-publikasjoner;2014:8, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT: Music-pedagogical philosophy: An approach to professionalize the field of music education A carefully considered music-pedagogical philosophy is necessary to develop professional knowledge for the individual music ... -
Profesjonsforståelser hos skolekorpsdirigenter
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2020, Master thesis, 2020)Oppsummering - Denne avhandlingen undersøker ulike profesjonsforståelser blant skolekorpsdirigenter, med fokus på utdanning og kunnskaper, kjennetegn på profesjonalitet og kvalitet i yrkesutøvelsen, hva eller hvem som ... -
Professionalise or perish. A case for heightened educational quality through collegiate cooperation
(NMH-publikasjoner;2011:2, Chapter; Peer reviewed, 2011)This article argues for the necessity of developing a professional jargon among music teachers; a collegiate discourse in which musically and artistically relevant aspects of music-making and music education are continuously ... -
Professor Andersen og vi. Om musikk, eksistens og møtetenkning
(NMH-publikasjoner;2017:4, Chapter; Peer reviewed, 2017)Denne teksten kretser omkring Otto Friedrich Bollnows eksistenspedagogiske tenkning. Møte-begrepet står sentralt. Det er tre grunner til dette. For det første kan begrepet være særlig aktuelt når troen på det saliggjørende ... -
Prosjektuka, en annerledes uke. En studie av et musikkprosjekt på en ungdomsskole sett i lys av sosiokulturelt perspektiv
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2017, Master thesis, 2017)SAMMENDRAG -- Ulike musikkprosjekter er mye brukt i musikkpedagogisk sammenheng. Dette masterarbeidet utforsker en konkret prosjektuke som finner sted på en ungdomsskole. Problemstillingen knytter seg til kjennetegn ... -
Pusterom i musikk. Musikkterapi til foreldre i familiebasert behandling for ungdom med spiseforstyrrelse på sykehus
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2020, Master thesis, 2020)Sammendrag - Masteroppgaven undersøker hvordan fem foreldre opplever reseptiv musikkterapi i familiebasert døgnbehandling for ungdom med spiseforstyrrelse. Pusterom i musikk er et eksisterende gruppetilbud til foreldre. ... -
"Real time planking". En fenomenologisk undersøkelse av representasjonsformer og assosiasjon i jazzmusikeres harmoniske gehør
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2016, Master thesis, 2017)Summary. - This thesis deals with the perceptual and cognitive aspects of harmonic hearing, and contains qualitative research interviews with nine Norwegian jazz musicians of international standing. Through a phenomenological ... -
En realisering av verket Science Fictions av Bjørn Fongaard, 1. sats
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkteknologi;2011, Master thesis, 2012-04-26)Denne oppgaven handler om hvordan man i 2011 kan ta et uspilt grafisk partitur fra 1964 og fremføre det på en scene. Ikke som et avspillingsverk, slik vanlig praksis var (og fortsatt er) med lydbåndsmusikken på 50- og ... -
Redaktørenes forord
(Skriftserie fra Senter for musikk og helse;9, Chapter, 2016)"I transitt – mellom til og fra. Om musikk og deltagelse i barnevern" er tittelen på den niende antologien i Skriftserie fra Senter for musikk og helse. Det å være i overganger – i transitt, mellom til og fra, enten det ... -
Relational perspectives in the practices of choir directors
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 19, Chapter; Peer reviewed, 2019)ABSTRACT. - Mediating tools in the practices of choir directors - Skills are relational, that is, they are developed in a relationship and interaction with the environment, and through the mediation that takes place ... -
Relations between educational quality in music teacher education and student's perceptions of identity
(NMH-publikasjoner;2008, nr 6, Academic chapter; Peer reviewed, 2008)Relations between educational quality in music teacher education and students’ perceptions of identity. Six music education student focus groups of both sexes, with a minimum of two years seniority in Finland, Norway, ... -
Relationships between entrance tests and exams in music performance and aural-skills at the Norwegian Academy of Music
(NMH-publikasjoner;2013:10, Chapter; Peer reviewed, 2013)Focusing on aural skills and main instrument performance, the results from entrance tests and exams from 307 bachelor students at the Norwegian Academy of Music were examined to explore a possible connection between test ... -
Religious trauma and the role of music
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2023, Master thesis, 2023)Abstract - In the field of music therapy, the concept of manipulation through music is known and careful consideration is taken in these therapeutic contexts. However, there has been little research performed concerning ... -
Repertoarvalg i klaver biinstrument. En undersøkelse av læreres begrunnelse for valg av repertoar i klaver biinstrumentundervisning på videregående
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkpedagogikk;2015, Master thesis, 2016-02-18)Sammendrag - Å være lærer innebærer å måtte ta stilling til hva som skal være innhold i undervisningen. Repertoar er en sentral del av innholdet i biinstrumentundervisning på videregående. Denne oppgaven forsøker å rette ... -
Research and research education in music – disciplinary or interdisciplinary approach?
(NMH-publikasjoner;2013:1, Chapter; Peer reviewed, 2013)The main purpose of this article is to contribute to a discussion about the future of research and research education in music. The multiple existing traditions of music research constitute a rich resource. Increasingly ... -
Resonance between theory and practice: development of a theory-supported documentation tool for music therapy as procedural support within a biopsychosocial frame
(NMH-publikasjoner;2020:6, Chapter; Peer reviewed, 2020)Abstract -- Music therapists are challenged to communicate the therapeutic relevance of their work in a manner that enables other health professionals to appreciate and comprehend the subtleties and unique contributions ...