Blar i NMH Brage på tittel
Viser treff 226-245 av 830
-
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Gryende musikkliteracy : unge instrumentalelevers tilegnelse av musikkliteracy i lys av sosiokognitiv teori om læring
(NMH-publikasjoner;2012:5, Doctoral thesis, 2012)The research question addressed in this thesis was: How do beginners on a music instrument acquire music literacy in a music studio setting? The study was designed to identify and describe the learning strategies of 8-9 ... -
Guided imagery and music for voksne med komplekse kroniske smerter. Musikkterapi ved smerte. En undersøkelse av om musikk kan hjelpe mennesker med kroniske smerter og hvordan terapien best kan tilrettelegges.
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2017, Master thesis, 2017)ABSTRACT --- 30% of the adult population have chronic pain. The purpose of this study is to investigate the usefulness of receptive individual music therapy for adults with complex chronic pain. The method is the Bonny ... -
The guitarist as poly-instrumentalist. An investigation into the challenges and possibilities found in the periphery of a contemporary guitar practice
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2023, Master thesis, 2023)Abstract - Using the heterogenous approaches to instrument technique found in contemporary music as a vehicle, the thesis explores the possibility of the classical guitarist assuming a new performer role — a role ... -
Handlemuligheter og musikalsk aktørskap. Om å avgrense musikkterapi fra musikkpedagogikk
(Utdanningsforskning i musikk – skriftserie fra CERM (Centre for Educational Research in Music);Vol. 1, Chapter, 2017)Å definere og avgrense fagfelt er en øvelse som lett skaper diskusjoner. Deltakerne i feltet kan ha ulike og kanskje motstridende interesser og det kan oppstå en kamp om hegemoniet. Definisjoner handler om å sette ord på ... -
"Harmonielehre". En belysning av Arnold Schönbergs teorier og pedagogikk fra et historisk og personlig ståsted
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2018, Master thesis, 2018)Denne oppgaven belyser Arnold Schönbergs innovative teorier og pedagogikk gjennom hans hovedverk Harmonielehre (1911/1922). Ved gjennomgang av Schönbergs Harmonielehre problematiseres og utforskes flere konsepter med en ... -
Harmony in conservatoire education. A study in the history of music theory in Norway
(NMH-publikasjoner;2022:5, Doctoral thesis, 2022)Abstract - The point of departure for this dissertation is one of the most fundamental questions in music theory education: Why do music performance students need to study music-theoretical disciplines such as harmony ... -
Harmony inside harmony. Just intonation as a perceptual praxis and as an organizing compositional principle
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Utøving med fordypningsemne;2023, Master thesis, 2023)Abstract - This research looks at how the combined knowledge of structure and perception of just intonation (JI) can work together with other musical approaches to organize musical material for compositions, both for ... -
Håp i musikkterapi. En kvalitativ studie om hvilken rolle håp kan ha i musikkterapeuters arbeid innen psykisk helsevern
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2020, Master thesis, 2020)SAMMENDRAG - Denne masteroppgaven tar for seg temaet håp i musikkterapi innen psykisk helsevern. Med en kvalitativ, hermeneutisk-fenomenologisk tilnærming og semistrukturerte intervjuer med fire musikkterapeuter søker ... -
Håp og anerkjennelse : om et musikkprosjekt blant ungdommer i en palestinsk flyktningleir
(NMH-publikasjoner;2009:5, Chapter; Peer reviewed, 2009)The questions raised in this report concern to what extent a music project can strengthen a sense of self and identity, the experience of belonging to own traditions among Palestinian youth. Further, how it is possible to ... -
Healing singing
(Centre for Music and Health Publication Series;Vol:6, Chapter; Peer reviewed, 2013)This study confirms the hypothesis that healing singing leads to positive emotional experiences in relation to other people through social resonance and a strong shared bond. People who have had negative interpersonal ... -
Health affordances of the RHYME artefacts
(Series from the Centre for Music and Health;8, Chapter; Peer reviewed, 2014)The author presents a theoretical exploration of the health affordances of the RHYME artefacts in response to the following questions in the following article: To what extent can the RHYME project be seen within the ... -
Hekta på musikk
(NMH-publikasjoner;2013:11, Book; Peer reviewed, 2013)«Hekta på musikk» handler om musikkterapi med mennesker med rusutfordringer. Boka formidler brukernes erfaringer fra en musikkterapigruppe på en avgiftningsenhet ved Akershus Universitetssykehus. I tillegg til å gi innblikk ... -
Helsebegrepet : selvet og cellen
(NMH-publikasjoner;2009:5, Chapter; Peer reviewed, 2009)Ordet helse kommer av det oldnorske heill, som betydde ”hel, ubeskåren, uskadd”. Heill har gitt opphav til ordene hel, hell, hellig – og helse. Det friske og det sunne har aldri vært rent kroppslige eller materielle ... -
Helseopplevelser i kor : en spørreskjemaundersøkelse i et ’Alle kan synge’-kor
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2012, Master thesis, 2012-10-15)The theme of this study is choir and health. My topic of research is: Could choir singing be important for the experience of health? If so, in what way? The method is based on a survey, which was done electronically in an ... -
Hetero-observation in the orchestral conducting classroom from the students’ perspective: analysis of pre- and post-observational self-reports
(NMH-publikasjoner;2019:7, Chapter; Peer reviewed, 2019)Abstract - This research explores the influence of hetero-observation on gestural learning by 28 first-year orchestral conducting students at a higher music education institution in Spain. For this hetero-observational ... -
Historia mellom linjene : ein studie av musikalske forteljemåtar i ny norsk opera, representert ved Den fjerde nattevakt av Gisle Kverndokk, Ophelias : death by water singing av Henrik Hellstenius og No title performance and sparkling water av Maja S. K. Ratkje
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Anvendt musikkteori;2010, Master thesis, 2011-03-16)I denne oppgåva studerer eg tre norske operaer, tilkomne i perioden 2003-2005, med det som mål å få eit inntrykk av forteljarstrategiar som er i spel. Oppgåva tek utgangspunkt i Joseph Kerman sitt arbeid «Opera as drama» ... -
Historier fra Etnia. Representasjon av kulturell annerledeshet i lærebøker i musikk for norsk ungdomsskole
(Nordisk musikkpedagogisk forskning;Årbok 15, Chapter; Peer reviewed, 2015)ABSTRACT. - Stories from Ethnia: Representation of cultural difference in textbooks for music in Norwegian comprehensive school. - The article deals with representation of minority music and culture in Norwegian textbooks ... -
Hjarta kjenner sin eigen slaatt. En kvalitativ studie av deltakeres opplevelse av musikkdeling fra ungdomsprosjektet Ethno
(Norges musikkhøgskole. Masteroppgave. Musikkterapi;2015, Master thesis, 2016-02-15)Summary. - This master’s thesis explores the working method of music sharing in the music project Ethno. The theme is music sharing in music therapy with multicultural groups. A focus group and five individual participants ... -
Holistic identification of musical harmony. A theoretical and empirical study
(NMH-publikasjoner;2022:7, Doctoral thesis, 2022)Summary - This dissertation explores holistic harmony identification. Aural training theorist Gary S. Karpinski depicts this as the most effective and precise form of harmonic listening, but a clear definition and ...